کارفرمایان کارگاههای تازه تاسیس ( شخصیت حقیقی ) برای تشکیل پرونده بیمهای خود چه باید بکنند
کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون باید ظرف مدت 15 روز از تاریخ تاسیس به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع در محدوده عملکرد کارگاه مراجعه کنند و مدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها میباشد، به شعبه تحویل داده و کدکارگاه دریافت نمایند.
مدارکی که میتواند ملاک کارفرمایی شخص باشد:
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
شعبه تامین اجتماعی، پس از شناسایی کارگاه و تعداد کارگران شاغل در آن،
پرونده کارگاه را تشکیل داده و شماره کارگاه را به آن اختصاص خواهد داد. |
|
|
|
کارفرما میبایستی هر ماه لیست کارگران یا کارمندان مشمول قانون تامین
اجتماعی که در استخدام یا در اختیار دارند صرف نظر از نوع قرارداد، کار،
ترتیب استخدام و نحوه پرداخت حقوق و مزایا در مهلت مقرر در قانون ( حداکثر
تا آخرین روز ماه بعد ) به سازمان ارسال نماید. |
|
|
|
به هنگام تحویل اولین لیست، باید اصل و تصویر شناسنامه تمام کارکنان
کارگاه به واحد نامنویسی شعبه ارایه شود و ضمن دریافت شمارهبیمه، این
شماره در لیستهای ماهانه در مقابل نام افراد درج گردد تا بیمهشدگان
بتوانند از خدمات بیمه استفاده نمایند. |
|
|
|
لازم است یادآوری شود که در مورد زیر، دریافت مفاصاحساب از شعبه تامین اجتماعی لازم است: | |
|
|
|
|